Beste Guido ,
Gazette praat door parvenus.
Betreffend verlies en omzet door de 2 dagen staking. Men moet verlies aan omzet niet verwarren met verlies aan winst. Het verlies in de boeken zal niet zo hoog Uitvallen. Wat BA wel moet beseffen , is dat de Duitse eigenaar klaar en duidelijk stelt enkel te willen investeren in de meest winstgevende activiteiten. Wat mij ook een gezonde bedrijfsvoering lijkt.
BA was nooit capabel een goede winstgevende activiteit te ontplooien. Mooie omzetten maakten ze wel in zeer beperkte nichemarkten , maar de kosten zijn ook altijd even hoog als hoger geweest , wat een mogelijke omzet doet verdampen. Waarom denk je dat die nichemarkten niet door anderen aangevlogen worden ?
Veel geblaat en weinig wol dus bij BA. Brusselse en belzieke blaaskakerij.
Eurowings anderzijds is trouwens een zeer efficiënte structuur , waar men zich als passagier ook goed bij kan voelen. Dat heb ik nooit gehad bij BA. Ze zouden bij BA vlij moeten zijn uiteindelijk zich Eurowings te mogen voegen en eens winst te kunnen maken.
Trouwens had ik op 14 mei met BA een vlucht geboekt, die uitgevoerd werd niet door BA zelf , maar door een partner. Uit veiligheid heb ik BA gecontacteerd. Daar hebben ze mij aangeraden de vlucht om te boeken , wat niet kon , en dan maar te cancelen. Ik wou enkel weten of de vlucht doorging , maar dat wilden ze niet beantwoorden. 1 uur later kon ik lezen op de website dat net deze vlucht wel zou doorgaan. Dus weeral typsiche belzieke chaos en inefficiëntie alom. Het geld wordt er met bakken uit de ramen gegooid.
Ik vlieg om die reden zelden , zo weinig mogelijk BA , en nu dus nooit meer. Ik maak per jaar ca. 100 vluchten, en kan heel goed alle vlieg maatschappijen met elkaar vergelijken.
BA is zo arrogant en ouderwets als de straat, en in vergelijk een slechte ervaring naar de passagiers toe. Meeste stewardessen bekijken het trouwens altijd nogal nors en als passagier pas je het best wel op je tellen als je er niet wil bij afgebeten worden.
18-05-2018, 08:16
Geschreven door Wilhelmson
|