Leuvense studenten zoeken fris imago voor 'Hoegaarden'
HOEGAARDEN - Studenten vinden 'Hoegaarden' oubollig. xml:namespace prefix = o />
Facebookgroep 'Hoe gaar is jouw relatie met Hoegaarden' poneert deze stelling: 'Hoegaarden is terug van weg geweest! Wij, studenten van Marketing (KHLeuven), gaan Hoegaarden herpositioneren. Weg met zijn oubollige karakter! Hoegaarden wordt terug hip. Wij willen weten WAAR jullie HOEGAARDEN drinken, HOE, WANNEER en BIJ WAT jullie dit bier drinken! Hoegaarden witbier,Spéciale, Grand Cru, Rosée of Citron?! Voor ieder wat wils!'
Het proeverspanel van Het Nieuwsblad (zaterdag jl) plaatste onze Speciale ook niet bij de toppers. Goed dat wel, een echt witbier met véél smaak, zo luidde het. Maar net niet bij de origineelse en de smaakvolste (vaak zwaardere) favorieten. Maar dat de 'studenten' en het panel de Speciale vernoemen is al een prestatie, wantg voor het Hoegaardse winterbier wordt de jongste jaren nauwelijks nog reclame gemaakt...
David Coulter (VS) versterkt het rare imagio van Hoegaarden op een recente video. Hij spreekt de naam correct uit maar kletst te veel in plaats van te drinken. Alhoewel, hij vergelijkt Hoegaarden met Lays Chips: 'Je kunt er niet genoeg van krijgen'. (R. Billen)
Jef Homblé (Jef Vos), Mil Swillen (Van Laene) in hun Minerva 1934.
|