Toestellen Brussels Airlines maken landingen zonder flapsxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Een toestel van de Belgische luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines heeft gisteren om 21.10 uur een landing moeten maken op de luchthaven van Göteborg in Zweden zonder gebruik te kunnen maken van de flaps. Oorzaak was een mechanisch probleem, meldden de websites crash-aerien.areo, luchtzak.be en avherald.com. Brussels Airlines nuanceert intussen de berichtgeving over de technische problemen met haar toestellen van het AVRO-type.
Een Avro RJ-100 vloog tussen Brussels Airport en de internationale luchthaven van Göteborg. Er waren 94 passagiers aan boord van vlucht SN-2319. Bij aankomst meldden de piloten een mechanisch probleem, waardoor de flaps op de vleugels niet konden gebruikt worden. Volgens de websites besloten ze om te landen zonder flaps na meerdere pogingen om het probleem te verhelpen.
De websites spreken van een gelijkaardig incident op 3 november op een vlucht van Brussels Airlines van Brussel naar Wenen. Website luchtzak.be heeft het ook over een Avro RJ-100. Met een half uur vertraging kon vlucht SN-2905 toch zonder problemen landen op de luchthaven van Oostenrijk.
Toestellen Brussels Airlines maken landingen zonder flaps Een toestel van de Belgische luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines heeft gisteren om 21.10 uur een landing moeten maken op de luchthaven van Göteborg in Zweden zonder gebruik te kunnen maken van de flaps. Oorzaak was een mechanisch probleem, meldden de websites crash-aerien.areo, luchtzak.be en avherald.com. Brussels Airlines nuanceert intussen de berichtgeving over de technische problemen met haar toestellen van het AVRO-type. Een Avro RJ-100 vloog tussen Brussels Airport en de internationale luchthaven van Göteborg. Er waren 94 passagiers aan boord van vlucht SN-2319. Bij aankomst meldden de piloten een mechanisch probleem, waardoor de flaps op de vleugels niet konden gebruikt worden. Volgens de websites besloten ze om te landen zonder flaps na meerdere pogingen om het probleem te verhelpen. De websites spreken van een gelijkaardig incident op 3 november op een vlucht van Brussels Airlines van Brussel naar Wenen. Website luchtzak.be heeft het ook over een Avro RJ-100. Met een half uur vertraging kon vlucht SN-2905 toch zonder problemen landen op de luchthaven van Oostenrijk.
"Geen veiligheidsproblemen" "De twee technische problemen die door een website gemeld werden en door twee andere websites werden overgenomen hebben op geen enkel ogenblik tot veiligheidsproblemen geleid", zo luidt het bij Brussels Airlines. "Het AVRO-vliegtuigtype kan probleemloos een zogenaamde landing zonder flaps maken en piloten zijn hiervoor ook getraind. Beide landingen zijn dan probleemloos verlopen. De piloten hebben geen noodlanding moeten uitvoeren en gevaar voor de passagiers was er op geen enkel moment".
Brussels Airlines onderzoekt beide technische defecten en laat weten dat er tot nu toe geen verband tussen beiden vastgesteld werd.
|