NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Op zoek naar een bepaalde info ? Geef dan hieronder een trefwoord in...
Zoeken in blog

Foto
Welkom ! Welkom ! Welkom ! Welkom ! Welkom ! Welkom ! Welkom ! Welkom ! Welkom ! Welkom ! Welkom ! Welkom !
Foto
Gastenboek
  • huche
  • Mimudge
  • xwxgdjuqqc
  • kpxyhukibgfnhr
  • bulty

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Foto
    Raadpleeg steeds je arts !
    Foto
    Laatste commentaren
  • http://viagrarrr.com - viagra 7w4659 (KeithVof)
        op Fibromyalgie - Chronische slaapstoornissen
  • Houmb (Vungask)
        op Fibromyalgie & hormonen... - Deel II
  • pnilclzhnw (VedSteamb)
        op Fibromyalgie - Chronische slaapstoornissen
  • Hyday (wrammina)
        op Fibromyalgie & hormonen... - Deel II
  • zoeuwaxmtsusac (GbvSoycle)
        op Fibromyalgie - Chronische slaapstoornissen
  • viagra buy sarasota (LilyaHoF)
        op Fibromyalgie - Chronische slaapstoornissen
  • fmbcxhvwkiiyvr (AmvtGript)
        op Fibromyalgie - Chronische slaapstoornissen
  • lbueasnsld (Dbssoitte)
        op Fibromyalgie - Chronische slaapstoornissen
  • tnnrrtxbzlebvg (Lbduricky)
        op Fibromyalgie - Chronische slaapstoornissen
  • Enripug (Gafshise)
        op Fibromyalgie & hormonen... - Deel II
  • Foto
    Blog als favoriet !
    Foto
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    eugeen
    blog.seniorennet.be/eugeen
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    angeldust
    blog.seniorennet.be/angeldu
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    naomi
    blog.seniorennet.be/naomi
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    quo
    blog.seniorennet.be/quo
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    reddevoorkempen
    blog.seniorennet.be/reddevo
    Foto
    Mijn favorieten
  • Kennis=macht=gezondheid - Pillie Willie
  • Vlaamse Liga voor Fibromyalgie Patiënten
  • Lotgenoten Fibromyalgie Nederland
  • APS-Therapie
  • Alles over fibromyalgie
  • Fibromyalgie-Online
  • Leven met CVS / Leven met Fibromyalgie
  • Gezondheidspein.nl
  • TopSiteGuide.BelgischeTop100
  • Fibromyalgie PR-site
    Foto
    Fibromyalgie
    Strijd om erkenning
    26-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fibromyalgie - De puntjes op de i
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
     
     












































    Fibromyalgie - De puntjes op de i

    Drs. Aty Van Galen
     Woerden, NIGZ, 2007 – ISBN10 : 9069282453 / ISBN13 : 9789069282459

    Fibromyalgie is een vervelende en pijnlijke aandoening, maar hoeft nog niet het einde van een gelukkig en zinvol leven te betekenen.
    Dit boek behandelt de achtergronden van fibromyalgie en laat vooral zien hoe u als patiënt met deze chronische aandoening kunt omgaan.
    De boodschap van het boek is dat mensen met fibromyalgie het heft in eigen handen moeten zien te houden en hun leven niet door de ziekte moeten laten beheersen.
    In het bijgevoegde pdf-bestand vindt u een uitgebreide inhoudsopgave van het boek.

    'De puntjes op de i' is een volledig geactualiseerde en uitgebreide versie van twee eerdere boeken die de auteur over dit onderwerp op haar naam heeft staan.
    Eén van de boeken - 'Geen dag zonder pijn' (cfr. :
    http://www.nigz.nl/index.cfm?act=winkel.detail&pid=176&ShopID= -)- is nog steeds verkrijgbaar en vooral bedoeld als handboek bij de cursus 'Fibromyalgie, hoe verder...' (cfr. : http://www.zuwe.nl/index.php?id=257&PHPSESSID=c11822c9999e41ac866da013fc91c27e -).
    In het boek wordt op de cursus ingegaan.

    Drs. Aty van Galen (1948), psycholoog, is auteur van twee eerder verschenen boeken over fibromyalgie alsook van het boek 'Beter leven met rugklachten' (Drs. A. Van Galen - Uitgeverij N.I.G.Z. - ISBN10 : 9069282321 | ISBN13 : 9789069282329 - cfr. : http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004001829849&Section=BOOK -).
    Ze is momenteel werkzaam als journalist/tekstschrijver en hoofdredacteur van het FES-Magazine (cfr. :
    http://www.fesinfo.nl/magazine.php# -).


    Inhoud

    Wat is fibromyalgie ?
    Deel I - Een eerste verkenning
       
    Hoofdstuk 1 - De belangrijkste klachten
            1.1 Pijn
            1.2 Slaapstoornissen
            1.3 Vermoeidheid
            1.4 Stijfheid
            1.5 Urogenitale klachten
            1.6 Temperatuurgevoeligheid
            1.7 Depressie en angst
            1.8 Neurologische symptomen
            1.9 Cognitieve problemen
            1.10 Hoofdpijn of aangezichtspijn
            1.11 Overige klachten
       
    Hoofdstuk 2 - De diagnose
           
    2.1 Diagnose fibromyalgie te snel gesteld ?
            2.2 Fibromyalgie in Nederland niet erkend
            2.3 De oorzaak van fibromyalgie
            2.3 Diagnose betekent opluchting 
       
    Hoofdstuk 3 - Wat fibromyalgie niet is
           
    3.1 Fibromyalgie is geen progressieve aandoening
            3.2 Fibromyalgie is niet voorspelbaar
            3.3 Fibromyalgie is niet voor iedereen hetzelfde
            3.4 Fibromyalgie is geen griepje
            3.5 Fibromyalgie is geen psychische stoornis
       
    Hoofdstuk 4 - Andere (reumatische) aandoeningen
           
    4.1 Reumatoïde Artritis (RA)
            4.2 De ziekte van Bechterew
            4.3 Artrose
            4.4 Polymyalgia Rheumatica
            4.5 Arteriitis Temporalis
            4.6 (Systemische) Lupus Erythematosus
            4.7 Chronisch Vermoeidheidssyndroom
            4.8 Myofasciaal Pijnsyndroom
            4.9 Temporomandibulair gewrichtsdisfunctie
            4.10 Het Prikkelbare Darmsyndroom
            4.11 Het Restless Legs syndroom
       
    Hoofdstuk 5 - Een verklaringsmodel van fibromyalgie
           
    5.1 Neuro-endocriene ontregeling
            5.2 Chronische stress
            5.3 Pijn, stijfheid, vermoeidheid
            5.4 Slaapstoornissen
            5.5 Vermijding van activiteit
            5.6 Slechte lichamelijke conditie
       
    Hoofdstuk 6 - Persoonlijkheid, identiteit en fibromyalgie
           
    6.1 Persoonlijkheid
            6.2 Identiteit
    Deel II - De beleving van fibromyalgie
       
    Inleiding
       
    Hoofdstuk 7 - De emoties na de diagnose
            
    7.1 Het leven hapert
            7.2 Verwerking van verlies
            7.3 Afweermechanismen
            7.4 Acceptatie
            7.5 Het leven staat stil
            7.6 Onzichtbaar ziek
            7.7 Een nieuw zelfbeeld
            7.8 Nieuwe grenzen
       
    Hoofdstuk 8 - Ontspanning
           
    8.1 Warmte
            8.2 Mentaal ontspannen
            8.3 Ontspanningstechnieken
        
    Hoofdstuk 9 - Uw klachten in kaart brengen
           
    9.1 Pijn
            9.2 Pijn en activiteit
            9.3 Pijn, activiteit en spanning
            9.4 Een nieuwe start
       
    Hoofdstuk 10 - Fibromyalgie en relaties
           
    10.1 De relatie met uw partner
            10.2 De relatie met uw kinderen
            10.3 De relatie met uw ouders
            10.4 De relatie met andere familieleden
            10.5 De relatie met vrienden en kennissen
            10.6 Nieuwe contacten
    Deel III - Het heft in eigen hand
        
    Inleiding
        Hoofdstuk 11 - De fibromyalgiemanager
           
    11.1 De werkzaamheden van de fibromyalgiemanager
            11.2 Cursussen en programma's
            11.3 De werksituatie
            11.4 Lief zijn voor uzelf
       
    Hoofdstuk 12 - Bewegen
           
    12.1 Lopen
            12.2 Fietsen
            12.3 Tai Chi Tao
            12.4 Zwemmen en oefenen in warm water
            12.5 Aangepaste fitness
            12.6 Yoga
            12.7 Andere mogelijkheden
        
    Hoofdstuk 13 - Informatie
           
    13.1 Internet
            13.2 Boeken over fibromyalgie
            13.3. Lezingen en andere informatieve bijeenkomsten van de F.E.S. en van reumapatiëntenverenigingen
       
    Hoofdstuk 14 - Steun
            
    14.1 Informatieve steun
            14.2 Praktische steun
            14.3 Waarderingssteun
            14.4 Emotionele steun
            14.5 Steun vragen
            14.6 Steun weigeren
            14.7 Steun geven
    Deel IV - De behandeling van fibromyalgie
        
    Inleiding
        Hoofdstuk 15 - De reguliere geneeskunde
           
    15.1 Reguliere geneesmiddelen bij fibromyalgie
            15.2 Pijnbestrijding bij fibromyalgie
            15.3 Spierverslappers
            15.4 Antidepressiva
            15.5 Toekomstmuziek
            15.6 Overleg met arts
            15.7 Verwijzingsmogelijkheden
       
    Hoofdstuk 16 - Alternatieve geneeskunde
           
    16.1 Artsen voor klassieke homeopathie
            16.2 Artsen voor natuurgeneeskunde
            16.3 Arts-acupuncturisten
       
    Hoofdstuk 17 - Alternatieve therapieën
           
    17.1 Ademhalingstherapie
            17.2 Ayurveda
            17.3 Bioresonantietherapie
            17.4 Fytotherapie of kruidengeneeskunde
            17.5 Haptotherapie
            17.6 Hypnotherapie
            17.7 Magnetisme
            17.8 Orthomoleculaire therapie
            17.9 Reflexzonetherapie
            17.10 Shiatsu
    Bijlage I - Practische tips
        
    Algemeen
        Huishouding
        Keuken
        Woonkamer
        Slaapkamer
        Tuin
        Fiets
        Auto
        Zitten
    Bijlage II - Houdingen
        
    De lichaamshouding
        Stahouding
        Zithouding
        Lighoudingen
        Opstaan
        Bukken en tillen
    Cfr. :
    -
    http://www.nigz.nl/index.cfm?act=winkel.detail&pid=919&ShopID=
    -
    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004005010750&Section=BOOK


    Geen dag zonder pijn – Leven met fibromyalgie

    Drs. Aty Van Galen
     Uitgeverij N.I.G.Z. - ISBN10 : 9069282240 / ISBN13 : 9789069282244


    De ene dag door pijn tot bijna niets komen en de volgende dag bergen verzetten : zo grillig kan fibromyalgie zijn.
    Fibromyalgie is een chronisch pijnsyndroom, waarbij de pijn in spieren en bindweefsel soms sluimerend en soms heftig is, maar altijd op de loer ligt.
    Voor de patiënte betekent dit dat hij daarmee tot op zekere hoogte rekening moet houden.
    Fibromyalgie stelt mensen voor de opgave een nieuwe balans in het leven te vinden en zich in veel opzichten aan te passen aan nieuwe grenzen.
    Dat is meestal niet gemakkelijk en maakt vaak nogal wat emoties los.

    De boodschap van dit boek is dat mensen met fibromyalgie zo veel mogelijk het heft in eigen handen moeten zien te houden waar het gaat om hun lijf en leven. Zij bepalen zo veel mogelijk zelf welke aanpassingen noodzakelijk zijn in praktische zaken zoals werk, huishouding, school en vrijetijdsbesteding.

    Leven met fibromyalgie heeft ook consequenties voor de omgeving. Niet alleen de patiënt moet leren leven met pijn en beperkingen; mensen in de omgeving moeten hieraan ook wennen. Partners, collega's, familie, vrienden, kennissen en anderen kunnen de pijn niet zien en weten niet altijd hoe daarop te reageren. Het grillige karakter van fibromyalgie maakt dit extra moeilijk. Communicatie speelt daarom een belangrijke rol in het leven met fibromyalgie. Communicatie om anderen duidelijk te maken wat er aan de hand is en om steun te kunnen vragen en weigeren.

    Naast belangrijke informatie over fibromyalgie biedt dit boek diverse handreikingen om zo prettig mogelijk te leren leven met fibromyalgie. Fibromyalgiepatiënten en belangrijke mensen in hun leven geven rond verschillende onderwerpen hun eigen ervaringen en meningen weer. Behalve voor patiënten is het boek ook voor deskundige die beroepsmatig betrokken zijn bij mensen met fibromyalgie.

    Aty van Galen (1948), psycholoog, is werkzaam als journalist/tekstschrijver en als eindredacteur van het FES-Magazine en heeft fibromyalgie.

    Cfr. : http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK&BOL_OWNER_ID=666872074



    Beter leven met rugklachten

    Drs. Aty Van Galen
     Uitgeverij N.I.G.Z. - ISBN10: 9069282321 | ISBN13: 9789069282329

    Door 'Beter leven met rugklachten' krijgt u realistisch inzicht in de problematiek.
    U leert vooral hoe u ondanks uw rugklachten toch een zo aangenaam mogelijk leven kunt hebben.
    Niet alleen mensen die last hebben van rugklachten, ook hun omgeving kan veel baat hebben bij de informatie en tips in dit boek.

    Cfr. : http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004001829849&Section=BOOK


    26-09-2008 om 22:04 geschreven door Jules

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    24-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fabels over virussen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  










     Fabels over virussen

    Gezondheidsnet


    Vitaminepillen verhogen je weerstand

    Diverse vitamines, waaronder vitamine A, B6, E en C, spelen een rol bij het instandhouden van je afweersysteem.
    Hetzelfde geldt voor sporenelementen als zink en selenium.
    Wie gezond en gevarieerd eet, krijgt genoeg van deze stoffen binnen.
    Veel helpt het slikken van vitaminepillen een gezond, volwassen mens dan ook waarschijnlijk niet.

    Kleine kinderen, ouderen, zwangere vrouwen en chronisch zieken kunnen wel enige baat hebben bij wat extra vitamines.

    Wat in ieder geval wel een fabeltje is, is dat je jezelf kunt beschermen door antibiotica te slikken.
    Dat is echt totaal zinloos.
    Die helpen namelijk alleen tegen bacteriële infecties, terwijl griep en verkoudheid door virussen worden verspreid.


    Je mag je neus niet ophalen

    Je neus ophalen is beter dan je neus snuiten.
    Het virus dat verkoudheid veroorzaakt, vermeerdert zich namelijk in je neusslijmvlies.
    Door je neus te snuiten oefen je veel druk uit op dat slijm en pers je het in de verschillende holtes in je hoofd.
    Het gevolg : een verhoogde kans op voorhoofdsholte, bijholte- of zelfs oorontsteking.

    Als je je neus ophaalt, zuig je het slijm (en dus ook de virussen) juist weg uit je hoofdholten.
    Minder aangenaam voor je omgeving wellicht, maar dus wel beter voor je zelf.
    Wil je toch liever je neus snuiten, doe het dan neusgat voor neusgat.
    Dan is de overdruk in je neus en dus het 'perseffect' een stuk minder.


    Neusdruppels kunnen geen kwaad

    Neusdruppels laten het neusslijmvlies slinken en zorgen ervoor dat je weer vrij kunt ademen.
    Dit effect wordt veroorzaakt door het stofje Xylometazoline.

    Nadeel van dit middel is dat als je het te lang gebruikt, je neusslijmvlies juist extra op gaat zwellen zodra de stof is uitgewerkt.
    Om weer lucht te krijgen, grijp je dan opnieuw naar je neusdruppels of neusspray en voor je het weet kun je niet meer zonder.
    Je raakt er als het ware aan 'verslaafd'.

    Het advies is om neusdruppels niet langer dan zeven dagen te gebruiken.
    Ook kun je kiezen voor een fysiologische zoutoplossing.
    Die helpen ook en hebben deze bijwerking niet.
    Stomen met kamille is een andere goede alternatieven.


    Doe je hand voor je mond als je niest

    Veel virussen verspreiden zich door de lucht.
    Bij het hoesten, niezen of praten komen piepkleine druppeltjes mét virus uit je neus of keel en als iemand anders die inademt, kan hij besmet raken.
    Je hand voor je mond houden bij niezen of hoesten is dus zeker een goede zaak.

    Bedenk echter wel dat al die uitgenieste virussen nu op je hand zitten en dat een paar daarvan al genoeg zijn om iemand te besmetten.
    Geef je dus vervolgens iemand een hand en wrijft die gedachteloos over zijn mond, dan is ook hij al gauw de pineut.
    Het is dus niet alleen belangrijk om je hand voor je mond te houden, maar ook om hem daarna goed te wassen.


    Na een griepprik krijg je geen griep meer

    Een griepvaccin biedt bescherming tegen ongeveer 80 procent van de griepvirussen die actief zijn.
    Het helpt dus niet tegen elk griepvirus.
    Bovendien duiken er continu nieuwe griepvirussen op.
    Omdat het vaccin maar één keer per jaar wordt aangepast, biedt het geen bescherming tegen de 'nieuwste' varianten.

    Als je denkt dat je met een simpele prik deze winter gegarandeerd griepvrij zal blijven, heb je het dus mis.
    Minder kans op griep heb je na zo'n inenting wel.
    En vaak verloopt de griep ook minder heftig als hij je toch te pakken krijgt.


    Ga niet op de tocht staan

    Veel mensen denken dat je letterlijk kou vat door tocht of winterkou, maar dat is niet waar.
    Een verkoudheid is een virusinfectie van de bovenste luchtwegen.
    Dat heeft dus niets te maken met lage temperaturen, maar wel met een te lage weerstand.
    Verkoudheidsvirussen hebben dan vrij spel en voordat je het weet loop je te snotteren en te hoesten.


    Koorts moet je meteen onderdrukken

    Koorts is een signaal dat je lichaam aan het vechten is tegen ziekteverwekkers.
    Het is dus eigenlijk een goed teken.
    Koorts onderdrukken is meestal weinig zinvol.
    Het gevaar bestaat zelfs dat je je daardoor weer aardig goed voelen en vrolijk rond gaat lopen, terwijl je eigenlijk beter in je bed kan blijven liggen.
    Dan kan je lichaam tenminste al zijn energie in de 'oorlog' tegen het virus stoppen en ben je sneller weer helemaal beter.

    Bij zuigelingen en ouderen vereist koorts extra aandacht, vanwege het uitdrogingsgevaar.
    Ook bij chronisch zieken is het verstandig om de huisarts in te schakelen.
    In andere gevallen is dat meestal niet nodig.
    Alleen wanneer de koorts oploopt tot boven de veertig graden of langer dan vijf dagen aanhoudt, is het verstandig om je huisarts te raadplegen.


    Cfr. :
    -
    http://griep.blog.nl/griep/2007/11/14/fabels-over-virussen
    -
    http://www.gezondheidsnet.nl/grip-op-griep/artikelen/169/fabels-over-virussen


    24-09-2008 om 12:48 geschreven door Jules

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een aanrader voor mensen met CVS en fybromyalgie !




    Een aanrader voor mensen met CVS en fybromyalgie !

    (cfr. Danielle Bernaerts in mijn dagboek dd. 22-09- 2008)

    Vermoeidheid


    Het chronisch vermoeidheidssyndroom – Fibromyalgie

    Waarom worden we moe ?
    Hoe kan men moeheid tegengaan ?
    Wat is er nodig om ons leven vol energie en geluk te gieten ?

    Adventures in Medicine, AIM, Homeopathy


    Dr. Patrick Quanten

    spreekt erover
    op
    19 oktober 2008
    in
    Halle Zoersel

    Zijn uiteenzetting, geeft een totaal andere kijk op de ziekte
    en
    op ziek zijn in het algemeen.

    Je moet wel
    vooraf inschrijven


    Surf ook eens naar de site van Dr. Patrick Quanten
    -
    www.actiefleven.be
    voor een andere kijk op gezondheid, ziekte en voeding.



    23-09-2008 om 16:09 geschreven door Jules

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liefde voor een ongeboren kind
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  


    Liefde voor een ongeboren kind

    Little miracle baby
    The perfect life of Kennedy Jack

    Patrick Quanten
    Akasha, Uitgeverij, oktober 2008
    ISBN-10 : 9077247823
    ISBN-13: 9789077247822

    Gommers Sarah, 12-08-2008 

    Patrick Quanten is arts en houdt zich nu alleen nog bezig met natuurgeneeskunde.
    Door zijn intensieve studie van oude en nieuwe genezingsvormen heeft hij een uniek inzicht verkregen in de realiteit van het leven en de oorzaak van ziekte.
    Via voordrachten, cursussen en zijn website probeert Patrick Quanten oude zelf-kennis en het begrip van het leven zelf nieuw leven in te blazen.

    De zwangerschap van zijn dochter en het vooruitzicht op zijn eerste kleinkind zou normalerwijze de basis zijn voor een vreugdevolle tijd.
    Het bericht dat de baby geen kans heeft om levend geboren te worden, verandert echter alles.
    Dit boek vertelt het verhaal van deze uitzonderlijke zwangerschap en de geboorte en het overlijden van Kennedy, de baby die nooit geboren zou worden maar het toch deed.

    Wanneer mensen met harde waarheden geconfronteerd worden, nemen ze belangrijke beslissingen en dragen de consequenties daarvan.
    Dan heeft men de behoefte om beter te begrijpen hoe het leven echt in elkaar zit en begint men het wonder van het leven beter aan te voelen.
    Een voorbeeld van hoeveel kracht liefde en liefdevolle gedachten kunnen hebben en wat ermee te bereiken valt, vind je in dit verhaal, in het leven van Kennedy, een wonderbaarlijke baby.

    Dit boek zal in het najaar in de boekhandel liggen, maar is nú al te verkrijgen in ons Centrum :

    Centrum voor Actief Leven
    Patrick Quanten
    De Schiervellaan 2A bus 1
    3500 Hasselt
    Tel. : 011 42 50 15 - GSM : 0474 70 40 49
    E-mail :
    actief.leven@skynet.be
    Website :
    www.actiefleven.be

    Patrick Quanten studeerde af als huisarts in 1983 aan de Vlaamse Universiteit van Brussel.
    Hij vertrok onmiddellijk naar de Kanaaleilanden en nam een praktijk over op Alderney (grondgebied van Groot-Britannië).
    Hier verbleef hij 22 jaar en nu is hij terug in België.
    Zijn dokterslicentie heeft hij op vrijwillige basis ingetrokken in 2001.

    Zijn interesse in alternatieve geneeskunde groeide met dezelfde snelheid als zijn frustratie met de Westerse medische wereld.
    Niet alleen bestudeerde hij de meeste alternatieve technieken en filosofieën, maar hij heeft ze ook zelf uitgeprobeerd.
    Hij werd een gediplomeerde dokter in de Homeopathie en Ayurveda, de traditionele Indische Geneeskunde.
    Hij heeft diploma’s in Ozontherapie, Reiki en Traditionele Thai Massage.
    Gedurende vele jaren heeft hij artikels gepubliceerd in engelse magazines voor yoga, alternatieve geneeskunde en spirituele ontwikkeling.
    Ook geeft hij zijn eigen tweemaandelijks gezondheidsmagazine uit (in Engeland) waarin hij in elke uitgave een bepaald gezondheidsthema uit de doeken doet.

    Al zijn expertise en kennis is nu beschikbaar in het nederlands en het publiek zal er toegang tot hebben door publicaties, voordrachten en cursussen.
    Door persoonlijke ervaring met traditionele genezingsmethoden kan men zelf ondervinden hoe het lichaam werkt en hoe het te beïnvloeden.

    Individuele consultaties geven specifieke richtlijnen in individuele levens en alle methoden zijn natuurlijk en gebaseerd op traditie.
    Het aanleren hoe men zelf zorg kan dragen voor zijn eigen lichamelijk, geestelijk en spiritueel welzijn is het hart van het Centrum.

    De waarheden zoals we die in de natuur vinden blijven ons niet altijd bij.
    Heel dikwijls nemen we ze aan op het moment zelf, maar dan vergeten we ze al weer snel en vervallen we in de routine van het vergeten wat de waarheid is.

    Het Centrum gaat de informatie verzamelen en in een gemakkelijk begrijpbare vorm steken.
    Informatie die wetenschappelijk onderzoek en traditionele kennis verenigt, lost de verwarring op die de overheid veroorzaakt in hun poging om uit te leggen waarom onze gezondheid achteruit gaat.
    Alles wordt nu een heel stuk duidelijker.

    Het begrijpen van de natuur en van de wetten die de natuur ondersteunen, is essentieel om onze eigen gezondheid in evenwicht te kunnen houden.
    De wetenschappelijke uitslagen en bevindingen van onze moderne tijd beginnen de waarheden uit de oude culturen één voor één te bevestigen.
    Het is echt jammer dat de media hier weinig aandacht aan besteedt, maar het Centrum voor Actief Leven gaat dat dus zeker wel doen.

    Verder is het Centrum een plaats waar technieken kunnen worden aangeleerd die ons zullen helpen om meer controle in ons leven te gaan uitoefenen.
    Eenvoudige traditionele levenswijze-technieken, gebaseerd op de kennis van het leven, geven ons gereedschappen die we kunnen gebruiken om ons gezondheidsevenwicht te beïnvloeden.
    Al deze technieken worden al tienduizend jaar aangeleerd en komen voor in alle voorname culturen.

    En nu doen we het opnieuw: het aanleren van wat we eigenlijk al weten !

    Cfr. : http://www.actiefleven.be:80/

    Cfr. :
    -
    http://distributie.intersentia.be/upload/aanbiedingscatalogus_Akasha_najaar_2008.pdf
    -
    http://in4me.skynetblogs.be/post/6143039/little-miracle-baby



    Little miracle baby - The perfect life of Kennedy Jack

    Patrick P Quanten - iUniverse, Inc., October 4, 2007 – ISBN-10 : 0595472133 – ISBN-13 : 978-0595472130

    Dr Patrick Quanten
    Dr Quanten was born in Belgium in 1955 and qualified in Brussels as a medical practitioner in 1983.
    From there he went straight to the island of Alderney, in the Channel, where he ran his own single-handed practice for over 18 years.
    For the last ten years of that time, he struggled to integrate western medicine and the alternative therapies that he had come across.
    Frustration with the ineffectiveness of medicine had driven him to study everything he could find.
    In 2001, when it became clear that integration was a total impossibility, he gave up his practice and started dedicating his whole life to the teaching of a better understanding of health.
    In addition to lecturing and running courses, Dr Quanten writes articles and publishes his own bimonthly health magazine (cfr. : www.activehealthcare.co.uk -).
    He also advises people on an individual basis using solely natural clinical techniques.
    Besides his medical qualifications and the fact that he has studied and practiced most alternative therapies, Dr Quanten holds qualifications as a Doctor of Ayurveda, Doctor of Homeoapthy, Thai Traditional Massage and Reiki.
    Cfr. :
    http://www.adventuresinmedicine.org.uk/lecturers.htm

    The author

    'I am a medical doctor teaching and practising nothing else but Natural Health.
    Having studied ancient and modern healing arts, I have gained a great insight into the reality of life and what makes people ill.

    When my daughter was carrying my first grandchild and it became obvious the baby was not going to live, serious decisions needed to be made.
    Even more importantly, people needed to understand what life is about.
    The book is the story of how life can come about when it is deemed impossible.

    I work mainly in the United Kingdom and in my own Centre in Belgium.
    Through travelling a lot I endeavour to meet a lot of people at lectures, workshops and courses.
    At the same time, every day I learn a bit more about myself and life
    '.

    Underneath a picture of parents and baby should appear the following :

    'After Kennedy died and we had the photos done and footprints etc we were given some more time alone with him, which was when we said our final goodbye.
    I held him in my arms and kissed his forehead and told him that he didn’t have to be scared because Moeke would look after him and that I was so proud to be able to call him my son.
    I thanked him for the time he gave us and I said : “Sweet dreams my little angel... goodbye”.
    Brent took him from me and took him to the nurses station and they took him away.
    That was the last time I saw my baby boy.
    I still tell him every night before I go to bed how proud I am of him, how much I love him and I say to him : “Sweet dreams my little angel... good night”.
    These are the things that I specifically remember word for word and that I am willing to share with the world...
    My other memories are mine and I have to keep part of him to myself.
    I hope you understand.

    Cfr. : http://www.amazon.com/Little-Miracle-Baby-Perfect-Kennedy/dp/0595472133/ref=sr_1_10?ie=UTF8&s=books&qid=1222125525&sr=1-10 

     

    23-09-2008 om 16:03 geschreven door Jules

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hebt u een klacht over de dienst verlening van het RIZIV ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen








     Hebt u een klacht
    over de dienst verlening van
    het RIZIV ?


    Het klachtenmanagement en de ombudsdiensten in de overheidsdiensten - Bouwstenen van een kwaliteitsbenadering ?

    RIZIV

    I. - Inleiding

    In de huidige tijd waarin behoorlijk bestuur vooraan staat in diverse toespraken van managers en van politieke vertegenwoordigers, is het belangrijk dat de rol van klachtenmanagement en ombudsdiensten als katalysator en hefboom van verandering in overheidsdiensten benadrukt wordt.

    Het klachtenmanagement en de ombudsdiensten kunnen samen leiden tot diverse fenomenen : een aanpassing van de relaties met de burgers, een beperking van de geschillen, een weerspiegeling van verwachtingen (gerechtvaardigd of niet) en van de steeds toenemende maatschappelijke verwachtingen ten aanzien van bestaande rechten, een manier om te gaan managen voor sommigen of een motor van verandering en organisatorische ontwikkeling met het oog op een verbetering van de geleverde prestaties en van een beter kwaliteitsbeheer in de openbare diensten, … ?

    Dit zijn heel wat vragen waarop de studiedag een antwoord wil geven.
    De uitwisseling van ervaringen en van ’goede praktijken’ is dan ook fundamenteel.

    Deze studiedag heeft hoofdzakelijk als bedoeling om het klachtenmanagement en de ombudsdienst binnen de diverse organisaties te schetsen in een context van kwaliteitsbeheer in overheidsdiensten :

    • Vormen de klachten een betrouwbare en bruikbare vorm van identificatie van organisatorische problemen ?

    • Welke behandelingsprocedures voor de klachten moeten we invoeren ?

    • Voor wat betreft de uitvoering van aanbevelingen die de effectiviteit van de dienstverlening aan de burgers moet doen toenemen, hoe dient de relatie tussen de interne klachtendiensten en externe klachtendiensten zich te verhouden ?

    • Wat zijn hierbij de vastgestelde hindernissen ?

    • Wat zijn de uitdagingen naar de toekomst ?

    II. - Documenten

    2.1 - Het organiserend comité

    • Frédéric BOVESSE, Médiateur de la Région Wallonne
    • Marianne DE BOECK, Médiatrice de la Communauté Française
    • Catherine DE BRUECKER, Médiatrice fédérale
    • Arsène DECLERC, Professeur invité de management public à la Haute Ecole Francisco Ferrer
    • Christian de VISSCHER, Professeur de management public à l’Université Catholique de Louvain, Directeur de l’Association Universitaire de Recherche en Administration Publique
    • Thibaut DUVILLIER, Expert en management public à l’Institut National d’Assurance Maladie-Invalidité, Chargé d'enseignement en gestion des ressources humaines à l’Université libre de Bruxelles, Collaborateur scientifique à l’Institut Européen de Management Public de la Solvay Business School
    • Alain ERALY, Professeur de sociologie et de management public à l’Université libre de Bruxelles, Président-Directeur de l’Institut Européen de Management Public, Président de la Solvay Business School
    • Jean Marie HANNESSE, Médiateur fédéral pour les Pensions, Coordinateur de la Concertation permanente des médiateurs et ombudsmans / Permanent Overleg Ombudsliden
    • Bernard HUBEAU, Vlaams Ombudsman
    • Jean-Luc LABBE , Médiateur de la Ville de Charleroi
    • Truus LOSTRIE, Ombudsvrouw voor de Postsector
    • Rita PASSEMIERS, Ombudsvrouw Stad en OCMW Gent
    • Frankie SCHRAM, Gastprofessor Faculteit Politieke en Sociale Wetenschappen Universiteit Antwerpen en Gastprofessor Instituut voor de Overheid K.U.Leuven, Medewerker Instituut voor Administratief Recht K.U.Leuven, Secretaris van de Commissie voor de toegang tot bestuursdocumenten
    • Guido SCHUERMANS, Federaal Ombudsman
    • Nick THIJS, Researcher in the Unit on Public Management and Comparative Public Administration – European Institute of Public Administration (Maastricht)
    • Elisabeth VOLCKRICK, Professeur au Département de communication de l’Université Catholique de Louvain.
      Cfr. :
      http://www.riziv.fgov.be/information/nl/studies/study-20080227/pdf/organisation.pdf

    2.2 - Folder
    Cfr. :
    http://www.riziv.fgov.be/information/nl/studies/study-20080227/pdf/folder.pdf

    2.3 - Verslagen van de studiedag 'Plainte et médiation, ou comment rencontrer les impératifs de qualité des services publics ?'
    Uitgeverij Larcie
    Sous la coordination de : Thibaut Duvillier
    La revue rassemble les contributions de : Robert Andersen, Karla Blomme, Frédéric Bovesse, Catherine De Bruecker, Arsène Declerc, Erwin De Pue, Christian De Visscher, Jean-Marc Dochot, Thibaut Duvillier, Dave Gelders, Jean-Marie Hannesse, Bernard Hubeau, Jean-Luc Labbé, Rita Passemiers, Frankie Schram, Guido Schuermans, Ben Smeets, Nick Thijs, Elisabeth Volckrick - Revue : Les cahiers des sciences administratives

    2.3.1 - Introduction générale

    • 'Plainte et médiation ou comment rencontrer les impératifs de qualité des services publics'
      Thibaut Duvillier.
    • 'Les fonctions sociales de l’institution de la médiation dans les services publics'
      Elisabeth Volckrick
    • 'De maatschappelijke functie van de ombudsman'
      Guido Schuermans

    2.3.2 - Klachtrecht : een huis met vele kamers

    • 'Een status quaestionis van het belgische «klachtrechtlandschap» - Waarover hebben we het, hoe is het georganiseerd en waar willen we naartoe ?'
      Bernard Hubeau en Nick Yhijs
    • 'Klachtenmanagement als hefboom voor kwaliteitsverbetering van overheidsoptreden – Vereisten, mogelijkheden,beperkingen'
      Frankie Schram

    2.3.3 - Kwaliteitsmanagement in lokale besturen

    • 'Rol van de ombudsman en -vrouw in kwaliteitsbeleid op lokaal niveau'
      Rita Passemiers
    • 'La gestion des plaintes et la médiation dans une perspective «qualité» des services publics - Outils efficaces et pertinents de diagnostic du fonctionnement d’une organisation et de son amélioration ? - Introduction générale'
      Frédéric Bovesse
    • 'La gestion des plaintes et la médiation dans une perspective «qualité» des services publics - Outils efficaces et pertinents de diagnostic du fonctionnement d’une organisation et de son amélioration ? '
      Arsène Declerc
    • 'Klachtenmanagement en het Charter van de gebruiker van de openbare diensten'
      Catherine De Bruecker en Ben Smeets
    • 'Gestion des plaintes et instruments de la qualité'
      Karla BLomme et Jean-Marc Dochot
    • 'Gestion des plaintes et communication publique'
      Dave Gelders et Jean-Luc Labbé
    • 'Klachtenmanagement en administratieve vereenvoudiging'
      Jean Marie Hannesse en Erwin De Pue

    2.3.4 - Conclusions de la journée d’études du 27 février 2008


    Cfr. : http://www.riziv.fgov.be/information/nl/studies/study-20080227/index.htm




    Klachtenbeheersysteem

    Persbericht, Brussel, 27-08-2008

    Personen die instaan voor de contacten met de pers :
    - Nederlandstalig
    Ludwig Moens
    Tel. : 02 739 72 12 – Fax : 02 739 78 49
    E-mail :
    communication@riziv.fgov.be
    - Franstalig
    Geneviève Speltincx
    Tel. : 02 739 72 16 - Fax : 02 739 78 49
    E-mail :
    communication@inami.fgov.be

    Het RIZIV stelt een nieuwe dienst voor aan de burgers die contact hebben met zijn diensten : het beheer van klachten over de werking van het RIZIV.

    Vanaf 1 september 2008 zal het nieuwe klachtenbeheersysteem het RIZIV nog beter in staat stellen om een luisterend oor te bieden aan de burgers en zo te zorgen voor een betere dienstverlening.

    Politieke context

    De Minister van ambtenarenzaken, Inge Vervotte, heeft de oprichting van klachtenbeheersystemen gedefinieerd als een sterke strategische pijler van haar beleid.
    Zij heeft alle openbare instellingen opgeroepen om aan dit project mee te werken.
    Het RIZIV, dat veel aandacht besteedt aan de kwaliteit van zijn diensten, heeft beslist om er concreet aan mee te werken.

    Doelstellingen van het nieuwe systeem voor klachtenbeheer

    Door middel van een gestandaardiseerd en gestructureerd klachtenbeheer wil het RIZIV :

    • De kwaliteit van zijn diensten en zijn werking verbeteren

    • De aandacht van zijn medewerkers vestigen op de verwachtingen van de « burgers », de rechthebbenden van de verzekering en van de partners, in het raam van een optimale dienstverlening aan het publiek.

    Klachten als instrument voor verbetering

    Het RIZIV zal en kwantitatief (aantal, frequentie, soort klachten) en kwalitatief (verbeteringsvoorstellen / aanbevelingen) evaluatieverslag opstellen zodat eventueel de nodige correctiemaatregelen kunnen worden genomen.

    Wie kan een klacht indienen ?

    Elke persoon of organisatie die contacten heeft met de diensten van het RIZIV.

    Welke klachten kunnen worden ingediend ?

    Alle klachten betreffende de werking van het RIZIV en de kwaliteit van de dienstverlening.

    Voorbeelden :

    • geen informatie of reactie van een dienst bij de behandeling van een dossier

    • probleem in verband met door het RIZIV verrichte betalingen

    • onvolledige of onduidelijke informatie (brochures, omzendbrieven, RIZIV-website,…)

    • fout in een interactieve informaticatoepassing op deRIZIV- website

    • gedrag van een RIZIV-medewerker (telefonisch onthaal, medisch onderzoek,…)

    Dit systeem behandelt dus niet de klachten met betrekking tot de verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, de inhoud van de dossiers en de door de organen van het RIZIV genomen beslissingen.
    Voor dát type klachten bestaan er andere beroepen (o.m. bij de Arbeidsrechtbank).

    Meer informatie ?

    Raadpleeg het klachtenformulier en een meer gedetailleerde informatiefolder op de website van het RIZIV : www.riziv.be -.

    Cfr. : http://www.riziv.fgov.be/news/nl/press/pdf/press20080827_2.pdf




    Hebt u een klacht over de dienst verlening van het RIZIV ?

    I. - Inleiding

    Vanaf 1 september 2008 start het RIZIV met een gecentraliseerd klachtenbeheersysteem.
    Het RIZIV wil nog meer een luisterend oor zijn voor zijn gebruikers en partners.
    Het RIZIV zal zo de kwaliteit van zijn dienstverlening en werking kunnen verbeteren.

    II. - Wie kan een klacht indienen ?

    Elke persoon of organisatie die in contact staat met de diensten van het RIZIV.

    III. - Met welke klachten kan u hier terecht ?

    Alle klachten die betrekking hebben op de werking van het RIZIV en de kwaliteit van zijn dienstverlening.
    Voorbeelden :

    • geen informatie of reactie van een dienst bij de behandeling van een dossier

    • probleem in verband met door het RIZIV verrichte betalingen

    • onvolledige of onduidelijke informatie (brochures, omzendbrieven, website : www.riziv.be -)

    • fout in een interactieve informaticatoepassing op de website : www.riziv.be

    • gedrag van een RIZIV-medewerker (telefonisch onthaal, medisch onderzoek, …).

    IV. - Welke klachten zullen in dit systeem niet in aanmerking worden genomen ?

    • Klachten met betrekking tot de inhoud van uw dossier en/of een beslissing die door een orgaan van het RIZIV is genomen

    • Klachten met betrekking tot een zorgverlener of uw ziekenfonds en die tot de bevoegdheid behoren van de inspectiediensten van het RIZIV.

    Deze klachten zullen niet in de gestandaardiseerde en gecentraliseerde procedure volgen. Ze zullen echter wel door de bevoegde dienst van het RIZIV worden behandeld.

    V. - Procedure van klacht

    5.1 - Hoe verloopt de klachtenprocedure ?

    U wil een klacht indienen.
    U gaat na of de klacht binnen het toepassingsgebied valt : de klacht betreft de werking van het RIZIV of de kwaliteit van zijn dienstverlening ?

    5.1.1 - Binnen toepassingsgebied

    • Stap 1 - U vult het standaard-klachtenformulier in en zendt het naar het RIZIV

    • Stap 2 - Het RIZIV stuurt u een ontvangstbewijs

    • Stap 3 - De betrokken dienst behandelt de klacht

    • Stap 4 : U ontvangt een antwoord op uw klacht.

    5.1.2 - Buiten toepassingsgebied

    Dan zijn er verschillende mogelijkheden :

    • Gaat de klacht over feiten die ouder zijn dan 1 jaar of wilt u een anonieme klacht indienen ?
      U kan het RIZIV aanschrijven maar enkel ter informatie.
      U zal dan geen antwoord ontvangen.

    • De klacht betreft de inhoud van een dossier of een beslissing van een RIZIV-orgaan ?
      U moet de contactpersoon die vermeld is in de briefwisseling contacteren voor verdere hulp.

    • De klacht betreft een zorgverlener of een ziekenfonds ?
      U zendt de klacht aan het RIZIV en de inspectiediensten zullen de klacht onderzoeken.
      Let op : geen gebruik maken van het klachtenformulier in dit geval.

    5.2 - Schema van de procedure

    U vindt een schema van deze procedure op : http://www.riziv.fgov.be/nl/complaint/pdf/complaint.pdf

    VI. - Hoe een klacht indienen ?

    Vul bij voorkeur het klachtenformulier in.

    6.1 – Elektronisch

    U vindt het op : http://www.riziv.fgov.be/nl/complaint/pdf/form_complaint.pdf -.
    U kan dit formulier elektronisch invullen, bewaren en

    • via e-mail opsturen naar : complaints@riziv.fgov.be of

    • afdrukken en versturen
      - per brief aan Johan De Cock, Administrateur-generaal van het RIZIV, Tervurenlaan 211, 1150 Brussel of
      - per fax naar : 02 739 70 05.

    6.2 - Op papier

    Dat formulier is ook op papier beschikbaar

    • aan het onthaal van het RIZIV : Tervurenlaan 211, 1150 Brussel of

    • via het telefoonnummer : 02 739 70 95.

    U kan dit formulier dan invullen en versturen (hou een kopietje voor jezelf)
    - per brief aan Johan De Cock, Administrateur-generaal van het RIZIV, Tervurenlaan 211, 1150 Brussel of
    - per fax naar : 02 739 70 05.

    7. - Meer info ?

    Bedankt
    voor uw bijdrage tot het permanent verbeteren van onze werking en kwaliteit !

    Cfr. : http://www.riziv.fgov.be/nl/complaint/index.htm


     

    23-09-2008 om 00:46 geschreven door Jules

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Raadpleeg steeds je arts !
    Inhoud blog
  • Tijd om afscheid te nemen...
  • Fibromyalgie in het kort
  • Leden ME/CVS Vereniging unaniem tegen CBO-voorstel
  • Blood donation, XMRV & chronic fatigue syndrome
  • Illness duration and coping style in chronic fatigue syndrome
  • Review confirms PTSD in Gulf vets - Panel finds many reports of multisymptom illnesses
  • M.E. (cvs) - Richtlijnen voor psychiaters - Deel I
  • M.E. (cvs) - Richtlijnen voor psychiaters - Deel II
  • M.E. (cvs) - Richtlijnen voor psychiaters - Deel III
  • M.E. (cvs) - Richtlijnen voor psychiaters - Deel IV
  • M.E. (cvs) - Richtlijnen voor psychiaters - Deel V
  • M.E. (cvs) - Richtlijnen voor psychiaters - Deel VI
  • M.E. (cvs) - Richtlijnen voor psychiaters - Deel VII
  • M.E. (cvs) - Richtlijnen voor psychiaters - Deel VIII
  • M.E. (cvs) - Richtlijnen voor psychiaters - Deel IX
  • M.E. (cvs) - Richtlijnen voor psychiaters - Deel X
  • M.E. (cvs) - Richtlijnen voor psychiaters - Deel XI
  • When do symptoms become a disease ?
  • Burnout
  • Gepest ? - Zet de juiste stappen
  • Voldoet jouw werkplek aan de ARBO-normen ?
  • Chiropractie - Vrijspraak voor Simon Singh in smaadzaak
  • ME/CVS ? - Werk mee aan onderzoek naar tegemoetkoming chronisch zieken !
  • Magical Medicine - How to make a disease disappear
  • A new hypothesis of chronic fatigue syndrome - Co-conditioning theory
  • A light in the darkness - Good news ahead for XMRV ?
  • Zomertijd - Help je biologische klok
  • Beter van de bedrijfsarts
  • De invloed van economisering op het werk van artsen
  • Chronisch Vermoeidheidssyndroom (IOCOB)
  • Gezond brein, gezonde darmen
  • A retrospective review of the sleep characteristics in patients with chronic fatigue syndrome and fibromyalgia
  • Opdracht voor het volgende kabinet : afschaffing van het UWV
  • Test maakt validering pijn bij ME/CVS patienten mogelijk
  • Surprise discovery that HIV retrovirus hides in bone marrow offers new hope for eradication
  • A doctor's roadmap for dealing with the problems of ME/CFS
  • De Terug Plezant Club
  • Het retrovirus XMRV - Waar of niet waar ?
  • Being homebound with chronic fatigue syndrome - A multidimensional comparison with outpatients
  • Oplaaiende symptomen ME patient verraden ontstekingsreactie
  • UWV : 'ME/CVS is ziekte in zin van arbeidsongeschiktheid'
  • Een succesverhaal met Vistide in de strijd tegen ME/CVS - Een verhaal over herstel
  • Depressie
  • Hoe stressvol is je leven ?
  • Making the diagnosis of CFS/ME in primary care - A qualitative study
  • A new system of evaluating fibromyalgia and chronic fatigue
  • Nijmeegs onderzoek haalt CVS-doorbraak onderuit
  • Psychotherapie bij depressie overschat
  • Secrets of novel retrovirus unfolding
  • XMRV : 'missing link' bij ME/CVS ?
  • Reeves, hoofd van CDC CVS onderzoeksprogramma, gaat weg
  • Constant agony of an ME sufferer
  • Canon van de geneeskunde in Nederland
  • Dr. Frank dieet
  • Defeatism is undermining evidence that chronic fatigue syndrome can be treated
  • Cellular and molecular mechanisms of interaction between the neuroendocrine and immune systems under chronic fatigue syndrome in experiment
  • Zo zorg je voor weerstand - Houd je lichaam in optimale conditie
  • Fibromyalgie Vlaanderen Nederland - Dr. Bauer
  • Bussemaker komt terug op erkenning CVS
  • Postexertional malaise in women with chronic fatigue syndrome - Laboratioriumonderzoek bevestigt inspanningsintolerantie bij ME/CVS
  • Ze vertelden stervende dochter dat ze een leugenaar was - Interview met ME moeder Criona Wilson
  • Bijwerkingen antidepressiva erger dan gedacht
  • Bereken je BMI
  • Host range and cellular tropism of the human exogenous gammaretrovirus XMRV
  • The Brain Boosting B-12 - Hydroxocobalamin
  • Vertaling Canadese criteria ME/CVS
  • Slapeloosheid & osteopathie
  • Het Advies- en meldpunt ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid
  • Association between serum ferritin [stored iron] level and fibromyalgia syndrome
  • Dr. Mikovits XMRV Seminar (videos)
  • Zorgen voor een ander (2010) - Antwoorden op veelgestelde vragen
  • Herwin je veerkracht - Omgaan met chronische vermoeidheid en pijn
  • Je eten bepaalt je slaap
  • Dierenleed
  • ME/CVS erkend als chronische ziekte
  • Understanding fibromyalgia pain
  • Hyperalgesia in chronic fatigue syndrome
  • Wegwijzer psychische problemen
  • Positieve psychologie
  • Fietsen in de sneeuw...
  • Tips tegen de koude
  • Failure to detect the novel retrovirus XMRV in chronic fatigue syndrome
  • Nieuwe behandeling VermoeidheidCentrum zeer effectief
  • Een Zalig Kerstfeest en een gezond en voorspoedig 2010 !
  • Taming stressful thoughts
  • Burn-out - Werken tot je erbij neervalt - Deel I
  • Burn-out - Werken tot je erbij neervalt - Deel II
  • Canadese kriteria voor kinderen ook geschikt om onderscheid te maken tussen "milde" en "ernstige" gevallen
  • Stop met piekeren
  • Gedumpt, wat nu ? - Deel I
  • Gedumpt, wat nu ? - Deel II
  • Making a Difference in ME/CFS (Chronic Fatigue Syndrome) and FM
  • Psychotherapie - Van theorie tot praktijk
  • Fibromyalgie, waardevolle dagbesteding en werk - Deel I
  • Fibromyalgie, waardevolle dagbesteding en werk - Deel II
  • Fibromyalgie
  • Europees instrument spoort fibromyalgie op
  • Gezinsgeluk heeft positieve invloed op werk
  • Cognitieve gedragstherapie bij depressie
  • Nooit meer hetzelfde...
  • Rugklachten en RSI beroepsziekten nummer 1
  • SOS ! Hulp voor ouders
  • Dr. Nancy Klimas opens new Chronic Fatigue Center
  • The dramatic story of microbiologist Elaine DeFreitas' discovery
  • Fibromyalgie - Genezing is mogelijk - Gratis boek !
  • Verdedig je tegen wintervirussen
  • 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
  • Eén op de twee Belgen krijgt ooit last van reuma
  • Wie langdurig ziek wordt heeft nood aan informatie
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel I
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel II
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel III
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel IV
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel V
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel VI
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel VII
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel VIII
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel IX
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel X
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XI
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XII
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XIII
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XIV
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XV
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XVI
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XVII
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XVIII
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XIX
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XX
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XXI
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XXII
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XXIII
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XXIV
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XXV
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XXVI
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XXVII
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XXVIII
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XXIX
  • Doe een wens... - Make a wish...
  • 7 geheimen die mannen verzwijgen
  • Snel weer aan het werk - Bedrijfsartsen op bres voor arbeidsongeschikten - Deel XXX
  • Fibromyalgie - Genezing is mogelijk - GRATIS !
  • Af en toe een geheim is juist gezond
  • FM/CVS en verzekeringen - Info voor thesis
  • Mogelijke doorbraak MS-behandeling
  • Wees een winterdepressie voor
  • Vitamine B12-tekort - Een mogelijke oorzaak van Chronische vermoeidheid ? - Deel I
  • Vitamine B12-tekort - Een mogelijke oorzaak van Chronische vermoeidheid ? - Deel II
  • The Guaifenesin Story
  • A virus linked to chronic fatigue syndrome - Dr. Nancy Klimas interviews
  • Don't wait for a cure to appear
  • Gezonde chocoladeletters van Sinterklaas
  • Oorzaken van puisten
  • Sporten beter dan pauzeren bij RSI
  • Alles voor het goeie doel !!
  • Gewoon gelukkig zijn...
  • Chronic Fatigue Syndrome - La bête noire of the Belgian Health Care System
  • Persoonlijkheidstests
  • Vaccinatie risicogroepen H1N1
  • Geopereerd Prof. Johann Bauer - Een update (Greta)
  • Weersfactoren oorzaak van hoofdpijn
  • Infection as one possible cause of fibromyalgia - Part I
  • Infection as one possible cause of fibromyalgia - Part II
  • Infection as one possible cause of fibromyalgia - Part III
  • Infection as one possible cause of fibromyalgia - Part IV
  • Infection as one possible cause of fibromyalgia - Part V
  • Infection as one possible cause of fibromyalgia - Part VI
  • Infection as one possible cause of fibromyalgia - Part VII
  • Infection as one possible cause of fibromyalgia - Part VIII
  • Infection as one possible cause of fibromyalgia - Part IX
  • Challenges to conventional thinking about mind and body
  • What is CFS and what is ME ?
  • CVS-Referentiecentra - Opheffing en sluiting
  • Heb ik voldoende ontspanning ?
  • 7 tips tegen een overactieve blaas
  • Wallen en kringen onder de ogen
  • Recovered CFS/ME Patient Goes to Washington, D.C.
  • Chronische vermoeidheid zit niet tussen de oren
  • Dr. Bauer heeft mijn leven gered
  • Has your marriage been damaged by fibromyalgia or chronic fatigue syndrome ?
  • Vijf grootste bedreigingen gezondheid
  • Onbegrepen lage rugpijn beter te behandelen
  • Je beste antistresstip
  • Sufferers of chronic fatigue see life as a balancing act
  • Te hard gewerkt...
  • Prof. Dr. Johann Brauer op mijn blog
  • Geopereerd Prof. Johann Bauer
  • Is de griepprik gevaarlijk ?
  • Griep en verkoudheid - Deel I
  • Griep en verkoudheid - Deel II
  • Support the 500 Professionals of the IACFS/ME
  • Slanker met je hartritme
  • Enzym veroorzaakt gevolgen slaaptekort
  • Now we can get down to business
  • XMRV and chronic fatigue syndrome
  • Verslaving is een behandelbare hersenziekte
  • Kopstukken filosofie - Oktober 2009
  • Gek op je werk
  • Fikse schadevergoeding om antidepressivum
  • ME/CFS patients have retrovirus (XMRV) on YouTube

    Foto

    Archief per week
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 18/04-24/04 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 29/11-05/12 1999
  • 29/12-04/01 1970

    Foto

  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 18/04-24/04 2005
  • 11/04-17/04 2005
  • 29/11-05/12 1999
  • 29/12-04/01 1970

    Foto

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    egelhof
    blog.seniorennet.be/egelhof
    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!