Onthuld: waarom veel vrouwelijke BV's op deze manier poseren op Instagram

Het mysterie rond de hasthag '#20cm' op sociale media met bijbehorende pose is vanochtend opgelost. Het gaat op de nieuwe campagne van Geef om Haar, de nationale borstkankercampagne van Think-Pink. Bij deze actie kunnen mensen 20 centimeter haar doneren om zo vrouwen met kanker te steunen. Met onder meer een loopwedstrijd, een biobrunch en 74 afgeknipte staarten werd de campagne vanochtend feestelijk afgetrapt in Antwerpen.
Sociale media-adepten zagen de afgelopen dagen ongetwijfeld de mysterieuze hashtag '#20cm' opduiken op Instagram, die onder meer door Danira Boukhriss, Eva Daeleman en Tatyana Beloy gebruikt werd. Ook op Brusselse billboards dook de hashtag op, met dames die ongeveer 20 cm tussen hun vingers aangeven. Vandaag maakte Think-Pink bekend dat het de start van hun nieuwe Geef om Haar campagne inluidt, de permanente actie waarbij je vrouwen met borstkanker kan steunen door je paardenstaart af te staan om een pruik van te laten maken.
De eerste 74 staarten De lancering van de actie gebeurde vandaag tijdens Race for the Cure in Antwerpen, wereldwijd het grootste evenement in de strijd tegen borstkanker. Een recordaantal van 6.073 deelnemers verscheen aan de meet voor een looptocht van 6 km of een wandeling van 3 km, er werd een heerlijke biobrunch geserveerd en de eerste 74 paardenstaarten werden alvast afgeknipt voor het goede doel.
Minstens 20 centimeter Jaarlijks krijgen 10.778 vrouwen en mannen in ons land te horen dat ze borstkanker hebben. Dat is 1 vrouw op 9. Haarverlies is één van de meest ingrijpende aspecten bij de behandeling van kanker, en pruiken zijn erg duur. Geef om Haar is een heel concrete actie: je doneert een staart van minstens 20 centimer, die verkocht wordt aan een Belgische pruikenfabrikant die het per kilo opkoopt. Niet alleen worden er pruiken mee gemaakt, met de opbrengst geeft Think-Pink ook financiële steun aan vrouwen die zich geen pruik kunnen veroorloven.
|